روکش غلطک نسوز سیلیکون

صنایع سیلیکون و لاستیک میلاد صانع با استفاده از تجهیزات مدرن صنعتی در زمینه روکش لاستیکی انواع غلطک های نورد در قطر و طول های متنوع و مقاوم در برابر کلیه محیط های اسیدی –بازی-هیدروکربن ها و سایر حلال ها مواد شیمیایی فعالیت مینماید.
یکی از خدمات ارزشمند این صنایع روکش سیلیکون انواع غلطک ها و چرخ های صنعتی صاف و شیاردار در قطر و طول های مختلف بر اساس درخواست و نوع کارکرد غلطک است . این شرکت تمام تولید خود با تا ۶ ماه ضمانت می نماید .
روکش های سیلیکونی در این غلتک ها به دلیل خواصی مانند عدم چسبندگی به دیگر مواد ، تحمل برودت و حرارت در بازه -۶۰ تا +۳۰۰ درجه سانتیگراد و حفظ خواص خود ، آنتی باکتریال و بهداشتی بودن در صنایع مختلفی کاربرد دارند.

صنایع مصرف کننده غلطک های سیلیکونی

  • صنایع چاپ و بسته بندی ، تجهیزات لیبل زن و رنگ سازی
  • تولید کننده تجهیزات و ماشین آلات صنایع غذایی و همچنین صنایع بسته بندی مواد غذایی
  • صنایع تولید نخ و پارچه و تکمیل ( ریسندگی و بافندگی)
  • صنایع چوب و روکش هایگلاس ، PVC ، ملامین
  • کارخانجات کاغذ و مقوا سازی
  • برخی از صنایع فولاد و نورد

سیلیکون نسوز چیست ؟

سیلیکون به دلیل مقاومت حرارتی بالایی که دارد، بسیار محبوبیت دارد.علاوه بر خاصیت نسوز بودن سیلیکون، سیلیکون ها دارای خاصیت انعطاف پذیری مناسب هستند که این ویژگی در ساخت قطعات سیلیکونی نسوز، به‌خصوص ساخت غلطک، بسیار مهم است.

از دیگر ویژگی‌های سیلیکون ها به جز نسوز بودن آن‌ها می‌توان به نداشتن هیچگونه عارضع ای برای سلامتی انسان در استفاده در محیط های حرارتی و محیط هایی که با مواد غذایی یا دارویی تماس دارند، اشاره کرد.

کاربرد غلطک سیلیکونی نسوز

جنس اکثر غلطک های نسوز که برای کاربردهای خاصی در صنعت استفاده می‌شوند از سیلیکون نسوز می باشد. علت ساخت غلطک های سیلیکونی نسوز این است که این غلتک ها در محیط صنعتی خاصی استفاده می‌شوند و در آن تحمل دمای بالا و مقاومت در برابر اسید بسیار مهم است. از جمله صنایعی که غلطک های سیلیکونی نسوز در آنها کاربرد بسیار دارد می‌توان به صنایع کاغذ سازی پلیت های فلزی و غیره اشاره کرد.
صنایع نساجی نیز یکی دیگر از صنایعی است که در آن استفاده از غلتک های نسوز بسیار رواج دارد. استفاده از سیلیکون برای ساخت این غلطک ها به این دلیل است که علاوه بر مقاومت فیزیک بالا در برابر عوامل دینامیکی و هیدرولیکی در مقابل انواع اسیدها و بازها مقاومند.

از دیگر کاربردهای روکش غلطک نسوز، استفاده در دستگاه های روکش هایگلاس در کارخانه های تولید نئوپان و صنایع چوبی است.

سیلیکون چیست ؟

سیلیکون در واقع یک پلیمر ساخته دست انسان است که در موارد بسیار زیادی از آن استفاده می شود. اصلی ترین دلیل استفاده از سیلیکون در ساخت غلطک ها این است که به دلیل زنجیره مولکولی بسیار پایداری دارد. به همین جهت با برخورد به مواد شیمیایی درجه حرارت بالا جنس آن تغییری نمیکند از اصلی ترین دلیل استفاده سیلیکون برای ساخت غلطک های نسوز ویژگی نسوز بودن سیلیکون می باشد.

ویژگی‌های سیلیکون

از ویژگی‌های دیگر سیلیکون به جز نسوز بودن، می توان به مواردی مانند: قابلیت فشرده سازی، بسیار بالا عمر طولانی، شفافیت بسیار زیاد، آنتی باکتریال و توانایی استریلیزه شدن، مقاوم در برابر آب، حرارت صدا و رطوبت، مقاوم در برابر ترکیبات نفتی و روغن ها، مقاومت بالا در برابر اشعه هایی مانند نور خورشید، گاما و ماورای بنفش اشاره کرد.