واشر اتوکلاو

– پروفیل اکسترودری: پروفیل ها به صورت طولی در ابعاد و اشکال مختلف تولید می گردد. این شرکت شرایطی را فراهم آورده است که بتواند با پایه کشپارها همچون سیلیکون (SI ،EPDM،NBR،NR) و دیگر مواد پایه لاستیکی پروفیل لاستیکی و اسفنجی را در حجم قابل توجه و استاندارد تولید و ارائه نماید.

– پروفیل اکسترودری ترکیبی: این نوارها از ترکیب موادپایه لاستیکی وپلاستیکی تهیه می گرددو خواص لاستیکی را دارا بوده وبه روش تولید پلاستیک این کار انجام می پذیرد که حجم ، ظرافت و دقت تولید را به صورت قابل توجهی بالا می برد و در صنایع مختلف مصرف می گردد. از جمله کاربرد های آن در نوارهای آببندی پنجرها ی دوجداره می باشد.

 

واشر درب اتوکلاو چیست و اهمیت آن ؟

از اتوکلاو برای استریل وسایل و ظروف پزشکی استفاده می شود. دستگاه اتوکلاو اغلب در فرآیند ضد عفونی کردن تجهیزات پزشکی با استفاده از فشار بخار کاربرد دارد. این دستگاه ها در مکان های مختلف مانند مراکز بهداشت عمومی، آزمایشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و میکروبیولوژی استفاده می شوند.

اتوکلاو همچنین در فرآیندهای صنعتی که نیاز به فشار بالا دارد استفاده می شود. اتوکلاو از مهمترین دستگاه‌های ساخت بشر است که در عرصه ی پزشکی اهمیت بسیار بالایی دارد. اتوکلاو ها دارای انواع مختلف و وسیعی با کاربرد های مختلفی هستند. در نتیجه درب های اتوکلاو نیز در انواع مختلف تولید شده اند. واشر درب اتوکلاو از مهمترین اجزای یک اتوکلاو است.

 

انواع واشر درب اتوکلاو

دستگاه اتوکلاو درب تنوع زیادی دارد در نتیجه نوع واشر درب هر کدام از آن‌ها نیز متفاوت است. واشر درب تمیز کننده اتوکلاو یکی از قطعات مهم آن است که نمی توان به راحتی از کنار آن گذشت.

 

به دلیل اهمیت واشر،یکی از مهمترین اجزای یک اتوکلاو واشر آن می‌باشد و در صورتی که واشر درب اتوکلاو دچار مشکلی شود ممکن است اتوکلاو نتواند کار خود را به درستی انجام دهد و ابزار پزشکی به درستی تمیز و استریل نشوند. مشکل در روند تمیز کردن و استریل شدن پیامدهای بسیار بدی را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

 

کاربرد  های واشر درب اتوکلاو

از اصلی‌ترین کاربرد های واشر درب اتوکلاو این است که درهنگام استریل کردن، درب محکم بسته می شود. این واشر به طور مرتب به صورت روزانه، هفته ای و هر سال یکبار باید چک شود تا از تمیز بودن و پاره نبودن آن اطمینان حاصل کرد. از آن جایی که همه ی واشر ها هر چقدر هم که از متریال خوبی تشکیل شده باشند باز هم در هنگام کار و باز و بسته کردن درب امکان پارگی دارند در نتیجه واشر درب اتوکلاو باید حتما هر هفته چک شود تا در صورتی که دچار آسیب دیدگی و پارگی شده باشد، تعویض شود. هر ماه آن را کاملاً بررسی کنید ، تمیز کنید و سپس استفاده کنید.

کاربرد دیگر واشر های اتوکلاو در زباله سوزی است.

 

تعویض واشر درب های اتوکلاو

تعویض واشر درب اتوکلاو به راحتی انجام می‌شود و فقط باید به محل قرار گرفتن واشر مورد نظر دقت کنید تا به درستی آن را در جای خود نصب کنید. راحتی نصب تعویض این واشر باعث شده است که به راحتی واشر پوسیده را عوض کنیم و از بابت استریل شدن تجهیزات اطمینان حاصل کنیم.

مزایای واشر درب های اتوکلاو

از اصلی‌ترین مزایای واشر درب های اتوکلاو، این است که درب اتوکلاو به خوبی آب بندی می شود، باید دقت کنید که اگر در زمان استریل کردن وسایل متوجه شدید که وسایل استریل شده خیس هستند یا پمپ وکیوم کار خود را درست انجام نمی دهد، حتماً به این فکر کنی که ممکن است دلیل آن خراب بودن واشر باشد. پس در انتخاب واشر درب های اتوکلاو و بررسی آن حین انجام کار، بسیار دقت کنید.